Yvette Vermeulen - van Teulingen

Productiviteitscoach & dé professional organizer voor gezinnen met jonge kinderen

Hey! Ik ben Yvette Vermeulen. Productiviteitscoach, business babe en moeder van Daan. Een echte working mom die altijd op zoek is naar tijd, net als jij!

Mijn naam is Yvette Vermeulen – van Teulingen in ik ben eigenaar van Simple Organizing, getrouwd met mijn eerste grote liefde, Arian en moeder van mijn tweede grote liefde, Daan. Zowel mijn gezin als mijn bedrijf zijn mijn heel belangrijk voor mij. Ze zijn mijn hoogste prioriteit. In mijn vrije tijd ga ik graag met mijn gezin of vriendinnen op stap. Ik houd van musicals en ik ben een echte boekenwurm: een boekwinkel is mijn happy place.

Orde en structuur zitten mij in het bloed. Geïnspireerd door mijn opa, die eigenhandig meehielp bij het aanleggen van de Noordoostpolder (het meest georganiseerde deel van Nederland), ging ik na de middelbare school Sociale Geografie en Planologie studeren. Orde en structuur aanbrengen in het landschap om mij heen lag mij wel. Na mijn studie Sociale Geografie en Planologie in Utrecht ging ik aan de slag als consultant bij Berenschot. De eerste jaren hield ik me daar bezig met (beleids)advies op het terrein van de Wmo en jeugd. Vele rapporten en adviezen heb ik geschreven voor ik me bezig ging houden met (Europese) aanbestedingen en ik manager van de Tenderdesk werd.

Berenschot is mijn eerste werkgever en zal altijd een speciaal plekje in mijn hart hebben. Ik leerde enorm veel. Ik kwam er vooral achter wat mijn passies en kwaliteiten waren. Ik merkte dat organiseren en plannen een tweede natuur voor mij zijn. Ik werd vaak ingezet voor het maken van (project)planningen en het aanbrengen van structuur in grote projecten. Structuur, organiseren en efficiency – that’s my thing, maar ik mistte de persoonlijke connectie met anderen. Ik wilde mensen helpen in plaats van bedrijven en overheden.  Daarom besloot ik Simple Organizing te starten. Om mij heen zag ik vrouwen struggelen met hun tijd doordat hun hoofd overliep van de ideeën, to do’s en taken.

In 2015 begon Simple Organizing eerst als blog. Een blog over opruimen en timemanagement voor moeders die ik schreef naast mijn full-time baan als consultant.  Een blog waarop ik mijn eigen struggles beschreef. Struggles met het in de lucht houden van alle ballen. Nadat mijn zoon geboren werd, combineerde ik namelijk niet alleen een full-time baan met een gezin, maar ook met een taak als mantelzorger. Mijn schoonvader overleed plotseling waardoor wij ook de zorg voor mijn schoonmoeder kregen. En alsof het combineren van twee huishoudens en een drukke baan nog niet genoeg was, werd mijn schoonmoeder ook nog eens ernstig ziek. In die heftige periode vergat ik mezelf compleet. Ik was er voor mijn kind, deed mijn werk en zorgde dat alles voor mijn schoonmoeder goed geregeld was. Dat ik zelf ook nog tijd nodig had was niet belangrijk. En tja... dat heb ik moeten bekopen met een depressie. Om daar uit te komen heb ik me vastgehouden aan waar ik goed in ben: plannen en structuur aanbrengen. En langzamerhand kwam ik er weer bovenop. Dat was het moment dat ik ook het roer heb omgegooid en na bijna 15 jaar mijn baan als consultant heb opgezegd om me fulltime met Simple Organizing te gaan bezighouden.

Vanaf 2017 ben ik fulltime ondernemer. Ik heb mijn baan als consultant aan de wilgen gehangen en ben mij gaan richten op het ondersteunen van vrouwen zoals ik: vrouwelijke ondernemers en gezinnen met jonge kinderen. Vrouwen die het lastig vinden om alle ballen in de lucht te houden en behoefte hebben aan meer rust, ruimte en overzicht. Door structuur en focus aan te brengen zorg ik voor balans met als resultaat dat ze meer tijd overhouden.

Tijd voor zichzelf, tijd voor datgene wat er écht toe doet en waar je écht gelukkig van wordt.

Wat je nog meer over mij zou moeten weten:

  • Ik hou van actie! Om iets te bereiken moet je iets doen. Wat dat betreft ben ik een echte Rotterdamse: Niet lullen maar poetsen!
  • Ik ben enorm praktisch ingesteld. Ik deel dus heel vaak hele praktische tips waar je direct mee aan de slag kan.
  • Ik wéét hoe lastig het kan zijn om je ambities te combineren met je gezin. En ik weet hoe lastig het kan zijn om alle ballen in de lucht te houden. Maar ik weet inmiddels ook dat dit mogelijk is en hóe het mogelijk is.
  • Plannen, tijdsindelingen maken en zo efficiënt mogelijk dingen doen passen heel goed bij mij. Ik hou er niet van om tijd te verspillen aan dingen die ik niet belangrijk vind en daar pas ik mijn planning op aan.
  • Vertrouwen, discipline, en doorzettingsvermogen zijn mijn belangrijkste eigenschappen.
  • Ik ben een echte introvert en HSP'er.
  • Druk zijn is een keuze is niet alleen de titel van mijn boek, maar is ook een lijfspreuk.

Als je me écht zou kennen, zou je weten dat:

  • Ik enorm van dansen hou. Jazz en musical-dans zijn mijn favoriet, maar ik heb ook een paar tapschoenen in de kast staan.
  • Ik in 2001 en 2002 in de Verenigde Staten heb gewoond. In Manhattan, Kansas om precies te zijn.
  • Je mij nooit 's nachts wakker moet maken. Zelfs niet voor ijs, koekjes of chocolade (mijn guilty pleasures).
  • Ik een serieuze tijdschriftenverslaving heb. Ik lees echt alle tijdschriften die ik voorbij zie komen.
  • Ik een ontzettende hekel heb aan boodschappen doen. Ik bestel al jaren alles online en laat het mijn man ophalen.
  • Er vrijwel altijd (witte) sneakers aan mijn voeten zitten, terwijl ik ook dol ben op hoge hakken.

Denk je nu nog steeds: Yes! Ik wil graag nader kennismaken en kijken wat Yvette voor mij zou kunnen betekenen?

Plan dan een gratis Skype sessie in van 30 minuten en ontvang gelijk een aantal praktische tips voor het verbeteren van je productiviteit, het verminderen van stress en chaos in je hoofd en het creëren van meer tijd voor datgene wat écht belangrijk voor je is!