De 3 dingen die ik heb geleerd van Tony Robbins. - Simple Organizing
tony robbins

De 3 dingen die ik heb geleerd van Tony Robbins.

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on whatsapp

Afgelopen weekend was ik vier dagen (virtueel) naar een online seminar van Tony Robbins. Unleash the Power Within Virtual. Ik voelde me vier dagen totaal los van de rest van de wereld. Ik heb ontzettend veel geleerd. In deze blog neem ik jou mee in die lessen.

Wat heb ik allemaal gedaan bij Tony Robbins

Het event (dat dit keer online werd gehouden vanwege corona) vond online plaats. En wat je je er bij moet voorstellen is eigenlijk vier dagen lang een grote Zoom vergadering met 12.000 andere mensen uit 139 andere landen. Iedere dag had een bepaald thema en naast Tony Robbins waren er vele andere gastsprekers, waaronder Joseph McClendon II, Scott Harris, Siri Kinley en onze eigen Iceman, Wim Hoff. De dagen duurde lang (van 10.00 uur tot minimaal 23.30) en er was weinig tijd voor pauze. Het ging maar door (tip: zorg voor een goede mealprep en zorg dat je gezin onder de pannen is). Ik nog heel veel meer over het event vertellen, maar mede Tony Robbins bezoeker: Sanne Hillemans maakte er een mooie vlog over.

Mental State

Het belangrijkste wat ik van Tony leerde was dat je ‘mental state’ ongelooflijk belangrijk is. 80% van wat we bereiken in ons leven is afhankelijk van onze mentale staat, slechts 20% komt voort uit onze strategie. En door je mentale staat te veranderen, kun je dus ook je leven veranderen. Ik ga ervan uit dat als je dit leest al bezig bent met het leven van je mooiste leven en dat je er ook het meeste uithaalt. Dit kan dus door je mentale staat te veranderen. Mijn mooiste les van Tony was de ’90-second-rule’. Deze kwam erop neer dat je 90 seconden hebt om jezelf zielig te vinden, daarna moet je het loslaten. Er is namelijk zoveel om dankbaar voor te zijn en je goed over te voelen dat het het niet waard is je tijd en energie te verspillen het jezelf slecht voelen.

tony robbins

In beweging komen

Ieder half uur werden we in beweging gezet. Ik houd super veel van dansen. En ik kan je vertellen, tijdens dit event wordt veel bewogen en gedanst. Volgens Tony is motion, emotion. Door veel te bewegen kom je in een veel positievere staat van zijn. Je staat kun je dan ook heel gemakkelijk veranderen door te dansen/ in beweging te komen. Deze hoge staat van energie noemt Tony Robbins ‘Peak State’. Wanneer je daaraan ook nog dankbaarheid toevoegt kom je in ‘beautiful state’. En wat het mooie is, die staat kan je dus van het ene op het andere moment veranderen; gewoon door in beweging te komen. Joseph McClendon, die de tweede dag verzorgde heeft er zelfs een eigen woord voor: asstitude. Wat neer komt op gewoon je ass in beweging krijgen.

Actie is het meest belangrijke

Veel mensen willen iets maar geven op. En dat is niet omdat ze niet weten hoe het moet, maar omdat ze snel opgeven en niet in de actiestand blijven. Tony Robbins succesformule om iets te bereiken is eigenlijk heel simpel:

  • Weet wat je outcome is (wat wil je bereiken)
  • Weet waarom je dat wilt bereiken (je why)
  • Take Massive Action (actie, actie, actie)

Blijf doorgaan en als het niet lukt verander je van strategie totdat het wel lukt. Heel belangrijk daarbij is iemand vinden die dat wat jij graag wilt al eens gedaan heeft. Probeer iemand te vinden die jou kan helpen. Ga diegene volgen, spreek er mee af en doe de dingen die die persoon ook doet om succesvol te zijn.

Om in actie te blijven hoef je niet veel te doen, zolang je maar stappen blijft zetten: 2-mm actions. Wat erop neerkomt dat het niet uitmaakt hoe groot de stap is die je zet, als je maar in actie blijft.

Angst

De reden dat we niet in actie komen, komt voor uit angst. Er zijn twee angsten die overheersen en die een ieder van ons heeft:

  1. Angst niet goed genoeg te zijn
  2. Angst dat niemand van ons houdt

Volgens Tony Robbins is het dure vakjargon voor angst, ‘stress’. Veel stress komt van je werk. Je denkt vaak dat je veel op je bordje hebt, je voelt je gejaagd en overwhelmed. Als iemand dan tegen je zegt: ‘Dan doe je het toch niet’, schiet je direct in de stress en denk je ‘ja, maar ik moet het doen’. En dan kom je bij je dieper gelegen angst. Vraag je zelf waarom je het moet doen van jezelf en je zult ontdekken dat die stress voorkomt uit de angst niet goed genoeg te zijn en te falen. Op het moment dat je je dat realiseert dan ben je al een heel eind. Met die angsten kun je namelijk heel gemakkelijk afrekenen.

tony robbins

Maak een plan en focus

Maar hoe zet je die Peak State en Massive Action nu om in een succesvol iets: door een plan te maken en je daar op te focussen. En dat is waar het bij veel vrouwen vaak mis gaat. We weten precies wat niet goed gaat, wat we anders zouden willen, maar komen niet in actie om het te veranderen. Wil jij ook af van die stress en chaos in je hoofd en wil je doelen gaan behalen? Vind je het lastig om dat plan te maken en focus te houden? Weet dan dat je altijd contact met mij mag opnemen voor een gratis Structuursessie. Het enige wat je hoeft te doen is contact met mij op te nemen.

0 0 vote
Artikelbeoordeling
Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on whatsapp
productiviteit vrouwen

Download mijn gratis
e-book

Met de 10 geheimen voor meer productiviteit.

Lees de privacyverklaring over de verwerking van jouw gegevens.

Abonneren
Abonneren op
guest
0 Reacties
Inline Feedbacks
View all comments
0
Would love your thoughts, please comment.x
()
x